Wednesday, January 2, 2008

mother superior jumped the gun

Tot aleatoriu titlul. Am intrat in anu asta nou destul de de cacat. Dar macar aveam bani in buzunar. Ce-i drept, nu prea erau ai mei. Deci sa inteleg ca va fi un an de cacat in care nu numai ca ma voi simti ca ultimul cacat da' voi si fura bani. Acum nu mai sunt asa deprimat ca mai jos si as sterge da' voi lasa ca marturie. In fine, lucruri serioase acum.

Upside Down - In locul din care iau eu filme mai apar din cand in cand (destul de des de fapt) cate-o chestie din-asta cu 5 voturi pe imdb, de exemplu, asta a fost la Karlovy Vary si am zis ca ok. Este un film macedonean. Vorbit in macedoneana sau ce pizda mamii lor vorbesc aia acolo. Evident ca nu exista subtitrare pe net. M-am uitat la el oricum. Este superb in primele 15 minute, de-a dreptu poetic, m-a facut sa cred ca exista cinema in macedonia. Dupa aia au tot inceput sa vorbeasca si partea foarte proasta e ca eu intelegeam tot ce ziceau ei pentru ca aparent ei inca mai sunt destul de nedezvoltati la nivel de cinema cat sa aibe actori care sa habar n-aibe sa joace. Joaca teatral. Si interpreteaza cu tot corpul fiecare "si" fiecare "dar" fiecare "uite" si fiecare "salut" si sunt foarte foarte self-aware. Mai mai c-ar fura la camera. In fine, n-am inteles sfarsitul, ca dupa o ora devenise plictisitor drept care am mai sarit prin el si sfarsitul m-a eludat din pacate. Am fost destul de trist dupa ce s-a terminat ca chiar imi facusem sperante dupa primele 15 minute.

Before The Devil Knows You're Dead - In cazul in care chiar s-a lansat la noi pe 11.09.2007, fapt de care ma indoiesc foarte tare, cinemagia se mai intampla sa rateze, desi n-am mai vazut un rateu la categoria asta, e filmu anului 2007 - na ca tre sa precizez, ca suntem in 2008 acum. Sunt cacat pe mine. Poate voi reveni asupra lui cand imi revin din soc. Lumet devine din ce in ce mai cinic pe masura ce imbatraneste (si are 82 sau 84 de ani!!!) si este pur si simplu cacator

Across The Universe - Videoclip oniric a 33 de piese Beatles interpretate, majoritatea, superb si revigorant si tine si in spate o poveste. Banala ea asa, dar o tine. Experienta destul de unica in sala de cinema pe anu asta.

This Is England - Al doilea film din punctul meu de vedere (cred ca e al 4/5-lea al lui) al ceea ce ar putea deveni unu din regizorii mei preferati - Shane Meadows. Dupa Dead Man's Shoes mi-a fost destul de frica sa vad filmu asta pentru ca chiar imi faceam griji ca va fi prost sau nu se va ridica la inaltimea care a stabilit-o cu filmul precedent. A stat la mine in PC destul de mult timp inainte sa-mi fac curaj. L-am vazut intr-un final, am recunoscut povestea autobiografica povestita de domnu Meadows pe dvd-ul de la Dead Man's Shoes ceea ce m-a bucurat. E un film emotionant pentru ca e facut pur din experiente personale si se vede asta in film pentru ca filmeaza aproape cu timiditate, da' omu asta are un talent incredibil de a gasi sau a scoate tot ce-i mai bun dintr-un actor. A facut-o cu Paddy Considine si in filmul asta a facut-o cu Stephen Graham. Pai se pisa pe juma din colectivul autointitulat actori de prin occidentul occident recte US of A. Un Romper Stomper matur si cu mult mai multa acuratete si solidaritate pentru ca, na, e autobiografic.

Full Metal Jacket - Pai muie Kubrick. Dupa prima ora din film am cedat pentru ca nu ma intereseaza filme facute de roboti si nu inteleg de ce ar interesa pe cineva. E drept ca este foarte tare domnu drill sergeant si asa mai departe, da' ma uitam mai degraba la filmu asta ca la un soi de documentar de pe Discovery cu cine stie ce grozavie. Deci pardon ca n-am cazut in pula ca domnu Kubrick a facut din arta matematica.

No comments:

 

Free Blog Counter