Tuesday, August 19, 2008

o zi buna pentru stiinta

A fost azi. In primul rand incepand cu faptul ca am muncit "dimineata", de la 11 la 6 ceea ce eu gasesc ca-mi fura mai putin din viata din simplul motiv ca nu exista perioada de asteptare. Incepi la 11 atunci te trezesti la 9.50 dai cu apa pe fata pana la 10 pana la 10.30 ai un sandwhich in stomac si esti afara pe usa. Daca muncesti de la 5/6 pana la 12-1 ai tot timpul un cronometru in dreapta sus asa, coltul din dreapta al ochiului care-ti zice 4 ore pana la munca, 3 ore pana la munca, ar trebui sa mananc ceva, 2 ore pana la munca, baga-mi-as pula nu mai am timp sa fac nimic, nici macar filmu ala.., 1 ora pana la munca, mda hai sa ma uit pe reuters si asa se duce ziua. Mai cu seama ca ajungi la 12-1 acasa mananci ceva se face ceva gen 2 adormi la 2 juma te trezesti la 11. De la 11 la 6 gasesc ca-mi fura mai putin din viata. 

Deci oricum eram upbeat si fluierand mergeam la munca unde am gasit-o pe cea mai ok tipa de acolo cu care mi-am facut si prima tura, kayleigh, dormind pe o canapea era mega mahmura, brazilianca sefa era sus si dormea. Deci totul era mega lejer. Kayleigh s-a ridicat s-a asezat pe un scaun si-a pus picioarele pe una din mese si a dat drumul la televizor (intr-un gest de insubordonare frapanta in conditiile in care staff-ului i s-a facut observatie in urma cu cateva zile in legatura cu activitati ce nu ar trebui sa se intampla in timpul slujbei cum ar fi cititul statul jos sau statul degeaba). Si a luat o gura din jumatatea de sandwhich care-i ramasese de cine stie cand. Vazand acestea, mi-am dus si mi-am luat un sandwhich. Martea e o zi buna. Fiind trecut prin experienta a ceea ce inseamna vineri seara in spatele unui bar din londra am invatat sa apreciez zilele linistite. In afara de the regulars - middle aged men care se baga la 2-3 pahare de whisky in pauza de masa si tipul sinistru care vine in fiecare zi si cere un kronenberg (se scrie ceva gen kronenbourg?) se aseaza o bea si pleaca. In fiecare zi la aceeasi ora. Poti sa-ti pui ceasul dupa el. In afara de ei, pustiu. Ne place asta pentru ca pe ecranul nostru maricel se intampla olimpiada. Si stand (ba jos pe o lada de bere ba in picioare - pentru ca-s mai rebel asa) cu Kayleigh si uitandu-ne la diversi dubiosi ridicand 250 kg si chinezi pe nume He (asta e foarte amuzant cand citesti subtitrarea - englezii au subtitrare la chestii live - pesemne ca un nene care scrie foarte repede si, ce-i drept, greseste mult da' scrie repede); asa, chinezi He care sareau in triplu stumbusluc vertical in apa, se intampla sa ajungem la categoria alergaturi. Si ajungem la alergaturi de 1500 de M care a fost castigata de un pitic din Bahrain, si dupa el doi kenieni, dar bahrainezul nu-i decat exceptia care confirma regula: kenienii castiga tot tot timpu alergaturile. Si stateam acolo sprijiniti, pustiu, doar un nene negru care-si bea o bere intr-un colt si faceam ping pong cu kayleigh din intrebarea "Why the hell to kenians always win?". Pesemne ca ping pong-ul asta a durat o bucata buna de vreme pentru ca nenea negrul a avut timp sa se duca la baie si sa se intoarca si cand s-a intors a venit la noi si ne-a zis, intr-o engleza africana "You know what really pisses me off?" - Sunt sigur ca nu ne-a auzit. "Like, really pisses me off" - Purta o sapca si bluza cu Ireland scris cu verde pe el. "My country is a sellout. 50% of the black people you see running there are from my country and they all know each other and some are brothers but some take money from other countries to compete for them" etc. Si zic "Where are you from?". Si zice "Kenya". Sa moara ma-ta negrule! Kenya?! What were the fucking odds!!! Si cum intrebaera era plutinda-n aer in continuare i-am zis bine bine negrule da' de ce castiga kenienii tot timpu? Si el zice "Keyna always number one!". Bine bine negrule, da totusi de ce castiga kenienii tot timpu? Si ma rog pana la urma mi-a explicat el cum pe vremea sclaviei kenienii ca sa transporte lucruri din nu stiu ce motive care implica egiptul mergeau pe jos sute de kilometrii si tot felul de lucruri din-astea. Ma asteptam la ceva mai spectaculos totusi, speram sa zica ceva care mi-ar forma o imagine a tarii kenya in care nimeni nu merge toata lumea alearga si asa s-ar explica. Da' m-am multumit cu istorie. S-a intors la berea lui a baut-o si-a plecat. Kenieni in The Warwick... 

Dupa ce a plecat kenianul m-am gasit pus in fata unei dileme venita din partea unui cuplu care deja consumasera de la noi vreo 3 ginuri tonice si 3 beri si domnisoara ce avea dreaduri blonde (care arata de cacat - blonde adica) a cerut un long island ice tea. Acum, noi n-avem cocktailuri in meniu ca suntem un bar de oameni decenti nu unde vin toti destrabalatii! Si am intrebat-o pe Kayleigh care era jos daca ea stie si ea nici nu auzise de asa ceva. Eu cum am baut cateva la timpul meu am incercat sa-mi amintesc ce avea in el, dar cred ca long island ice tea-ul e tocmai ca sa nu-ti amintesti niste lucruri daramite care e mecanismul care-ti permite sa uiti si din ce e facut. Dar norocul nostru, in barul pustiu in care ma aflam eu si cu nenea asta care cerea long island-ul pentru prietena lui intra o koreanca care voia vodca tonic si a citit nedumerirea de pe fetele noastre. I-am expus problema si ne-a zis ea din ce e facut. In acest punct al povestirii noastre ar trebui sa mentionez ca in anglia un shot este 25ml nu 50ml ceea ce eu gasesc profund dubios dar relevant pentru povestea in cauza. Am purces spre a pune jumate de shot (shotul lor, adica vreo 12.5ml) de vodka jumate de triplu sec jumate de gin jumate de tequila si jumate de ... rahat, pe al 5-lea il uit tot timpu. Acum, eu nu am pretins niciodata ca sunt bun la matematica, cu atat mai putin la masuratori. Si la preparare acolo s-a tot intamplat sa mai fie 17ml de vodka 20 de tequila, asa, ca sunt flexibil. Dar cocktail-ul a fost terminat in uralele koreencei de treaba si spre multumirea lui nenea care era si el dragut si mi-a dat 70p (asta inseamna 0.7£ - asta am scris doar ca sa folosesc semnul cool) pentru efort. Si uite asa se intampla ca prietena lui a primit ceea ce englezii ar numi un long island ice tea dublu, noi am numi un long island ice tea normal, iar ei un long island ice tea romanesc. 

<

No comments:

 

Free Blog Counter